pieterensarai.reismee.nl

Pisac

Zondag 5 december hadden we de eerste keer tijd om eens lekker de toerist uit te hangen. Doel van de reis: Pisac. Een dorpje 32 kilometer van Cusco met een grote markt en prachtige ruines van de Maya's.

Alhoewel het plan was om vroeg te vertrekken, hebben we ons overslapen en waren we pas tegen de middag ter plaatse. Na even over de markt gelopen te hebben zochten we een lokaal restaurantje op. Daar at Saraï een broodje kaas, en ik een gebakken cuy. Voor degene die geen spaans kennen: cuy is een cavia! Het was wel even schrikken toen ze dat bord voor me neerzetten, maar het was uiteindelijk nog wel lekker. Leuk om is te proberen, maar toch liever niet elke dag op mijn bord.

Daarna bezochten we de ruines. Het is hier toeristisch laagseizoen, wat ervoor zorgde dat we slechts een 5-tal andere mensen tegenkwamen. Om te begrijpen hoe mooi het daar was verwijs ik graag naar de foto's.

De terugweg naar Cusco verliep minder vlot dan de heenreis. De bus zat prop - maar dan ook prop - vol. Drie kwartier rechtstaan in een overvolle bus, het maakt allemaal deel uit van de Peruviaanse belevenis!