pieterensarai.reismee.nl

Bienvenidos a cuzco

¡ Hola amigos!

Het eerste berichtje uit Perú schrijf ik vanuit ons appartement in Cusco/Cuzco (een officiële schrijfwijze bestaat er volgens ons niet) met een heerlijk zonnetje buiten. Want in tegenstelling tot wat wij dachten is het hier wel warm!

De trip hier naartoe viel – wonder boven wonder- zeer goed mee! Ik had het veel langer verwacht. We hebben drie (Frankfurt naar Santa Domingo, Santa Domingo naar Panama City en Panama City naar Lima) goede vluchten gehad, waarop we allebei relatief goed hebben kunnen slapen. In Lima aangekomen namen we de taxi naar het busstation. Aan de rijstijl van de Peruvianen moeten we nog wat wennen: van rijstroken hebben ze hier nog niet echt gehoord. Gevolg: de auto’s rijden constant superdicht tegen elkaar.

In het busstation hadden we geluk. We konden dezelfde dag nog onze bus nemen naar Cusco. (We hadden dit proberen reserveren vanuit België, maar dat ging niet en Pieter zat er mee in dat dat niet zou lukken.) Omdat we het beu waren om krap in een stoeltje te zitten (en omdat een vriendinnetje van mij (An) het aangeraden had), namen we de meest comfortabele zetels. En amai, het was echt een droom: superzachte zetels die bijna volledig plat konden liggen. Na een krappe nacht op het vliegtuig was dit echt pure luxe!

Toch waren de laatste uren er voor Pieter er een beetje te veel aan! Maar we waren dan ook al een tijdje onderweg. Ik wilde hem entertainen, maar niets hielp… Gelukkig was het toen niet ver meer. Toen we aankwamen in Cusco, belden we naar iemand van onze organisatie. We zijn er nog altijd niet uit of het Dora (het was haar telefoonnummer) of Yuliana (zo stelde ze zich voor) was. Zij bracht ons naar ons appartement.

Het is een zeer ruim appartement dat we delen met twee Nederlanders: Sergio en … Bas!!! Straks zullen we kennis maken met een van hen. (Voorlopig zijn we hier nog alleen.)

Nadat we wat praktische informatie kregen, begonnen we onze zakken uit te pakken. Het was opnieuw eventjes lastig om te beseffen dat al mijn kleren voor een volledig jaar gereduceerd kunnen worden tot een klein kastje (en dat allemaal terwijl er thuis twee blij zijn met alles wat nog in mijn kleerkast hangt…). Na een deugdoend douchke gingen we iets gaan eten vlakbij ons appartement en naar de winkel om ontbijt te kopen.

Erna gingen we terug naar huis. Pieter was doodmoe, ik heb nog naar een stukje van Amélie Poulain gekeken.

Vanmorgen waren we allebei schandalig vroeg wakker: om 5u45. Lang leve de jetlag! Uiteraard zijn we nog blijven liggen. Rond 7u30 zijn we opgestaan en hebben we ontbeten, terwijl we ons Spaans wat oefenden met de tekstjes op de corn flakes-dozen. Nu gaan we wat praktische dingen gaan regelen en Cusco een beetje gaan verkennen.

Maar eerst nog enkele- of wat had je van mij verwacht- weetjes:

  • Het was Pieter die de busticketjes bestelde!! (In het Spaans hé) Superschattig! Zeker als er dan extra vragen gesteld worden!

  • We hebben het allebei moeilijk gehad met onze talen. In Brussel wilde ik in het Spaans in plaats van Frans bestellen. In Frankfurt kon ik plots helemaal niets meer van Duits (zelfs niet alstublieft of dank je wel!). In Lima leerden we een Zwitserse backpacker kennen. Pieter babbelde er voortdurend Nederlands in plaats van Engels tegen… En toen we in het busstation aankwamen, wilde Pieter in het Duits beginnen.

Gelukkig moeten we ons nu maar op twee talen concentreren.

  • (speciaal voor onze Jokervriendjes) Er zijn ook in Lima en Cusco topes! We zijn er nog niet van af…

(Lisaatje en Bridget: ik hoop hiermee aan jullie wens voldaan te hebben, want Pieter vindt het veel te lang!)

¡Hasta Pronto!

Saraï

Reacties

Reacties

Charlotte

Woohoooew, Saraï haar avontuur is eindelijk begonnen! Ik volg je op de voet! Blij dat je goed bent aangekomen en dat je vol goeie moed er tegen aan gaat! Zoen!

Céline

Veel liefs uit het SUPERKOUDE België! Maar ik kreeg het al een beetje warmer toen ik het eerste bericht las. Dikke zoen!

An

Ah zalig!! Als ik alles zo lees is het precies of ik daar zelf ook weer rondloop! Ik vond Cusco in elk geval heel gezellig, dus hopelijk jullie ook! Geniet ervan! En doe maar lekker veel uitstapjes in jullie vrije tijd!!!
P.S.: Al een Inca cola gedronken? ;)

Elia

Lieve zus
Leuk en geruststellend dat je goed bent aangekomen!
Idd je kleerkast hebben Joinke en ik al goed ingepalmd. Hier in België is het zeer koud! Het vriest hier tot min 3°C.
Deze middag wou ik de tafel voor vier personen dekken en mama ziet je constant met de IBIZA rondrijden!! AIaiai dat wordt wennen zonder je!!
Dikke zoen

Join

Heloo little sis,
zoals Elia al zei, je hoeft je absoluut geen zorgen te maken over je kleerkast.
De motten krijgen geen kans om gaten te bijten in je kleertjes...;)
We moeten allemaal nog wennen aan het idee dat we je nu zo lang niet meer zien!!!
Ik vind het toch maar raar hoor zonder je!
Amuseer je daar en geniet van de zon... ik ga straks gaan sporten en ben nu al bevroren in mijn kot!
lang leve de UGGS!!!!!
dikke kus en veel groetjes aan Piedro!

Bridget alias Annelies

Jawadde...ik krijg zeker een extra grote winterdepressie als ik jouw verhalen hier blijf lezen ;-) Alsnog zal ik dat met heel veel plezier een jaar blijven doen! ('k Zal het inplannen in het schriftje :-))
Werk ze daar, maar vergeet zeker niet te genieten van alles wat je maar tegenkomt!
Dikke vries-knuffel!

Lisa

Leuk om dit hier allemaal te lezen! Saraï, straks haal je me nog in qua lengte en omvang van berichtjes/mails/verhalen! ;) Ben alvast blij te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Profiteer maar van het zonnetje! Hier blijft het bergaf gaan met het weer, morgen -7°C maar het zou naar verluidt aanvoelen als -14°C... Jullie zijn dus op het juiste moment naar daar vertrokken! ;) Ik blijf jullie blog zeker en vast volgen, en ik denk, hoe meer ik zal lezen, hoe meer zin ik zal krijgen om ook mijn koffers te pakken!!! Stel het goed met jullie projecten, veel plezier op de uitstapjes, en geniet maar ten volle van alles wat er te beleven en te bezien valt, met of zonder overvolle kleerkast! ;) Just enjoy the adventure!
Veel liefs!

stéphanie

saraï, 3 woordjes: HIER SNEEUWT HET!!! ;-)
geniet ervan en schrijf maar al je wilde avonturen op je blog zodat we kunnen meegenieten ;)
groetjessss!x

Lore

Sarai,
leuk berichtje!
amuseer je goed. we volgen je avonturen.. en we zijn
stikjaloers.. alleen omwille van het stomme winterweer hier!

kus! Lore

Fien en Thomas

Hey snowbabe!

Leuk te horen dat tot nu toe alles vrij goed verlopen is! Hier is het toch al enkele dagen keihard aan het sneeuwen en KOUD KOUD KOUD KOUD!!!! (brrr)
Hopelijk is het weer daar toch wat meer te pruimen en kan je genieten van een lekker weertje!
We zijn vol ongeduld aan het wachten op de volgende update van je wilde avonturen in het buitenland!

XOXO
Fien en Thomas

mama en papa

Hey meisje
Alles ok? Straks komt de Sint en de Piet...Zouden die naar Peru ook komen?????
Stuur ne keer nen mail met wat nieuws hé zodat we weten wat jij (en natuurlijk Pieter ook) daar allemaal doet.
Kus uit het besneeuwde vlaanderen.
mama en papa

mama en papa van Pieter

En naar de andere mama en papa ook. Dan weten die ook van iets. Kusjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!