pieterensarai.reismee.nl

Bezint eer ge begint

Beste en liefste vrienden, familie, sympathisanten, of gewoon nieuwsgierigen,


We schrijven 24 november 2010. Stress en spanning raast door onze aderen. Binnen 24 uren zitten we immers op de luchthaven van Frankfurt, wachtend op ons vliegtuig naar Santo Domingo (en van daar naar Panama, en van daar naar Lima). Met enig ongeloof denk ik terug aan hoe dit avontuur begon en hoe snel alles vast lag.


Op 7 oktober bezochten Saraï en ik samen met onze reisleidster Katrijn (we love you!!) enkele schooltjes op Isla Mujeres in Mexico. De vonk sloeg meteen over. Sinds die dag raasden de fantasieën over daar wonen en werken met die kindjes door ons hoofd. De laatste dag van de reis beleefde ikzelf niet als het einde van een fantastische reis, maar als het begin van een nieuw leven.


Eens thuis begonnen we onmiddelijk aan de voorbereidingen. Saraï had megaveel schrik dat ik niet zou meegaan. Ik heb nog altijd het contractje dat ze mij liet ondertekenen terwijl we ergens boven de atlantische oceaan vlogen, waarin ik beloofde dat ik niet zou terugkrabbelen. Een week later, op 18 oktober waren onze tickets naar Peru besteld. Dat was mijn eerste werkdag op mijn nieuwe job.


De maand die volgde duurde een eeuwigheid. Terwijl ik moest werken, deed Saraï nog veel van het voorbereidende werk (dank je lieve schat!), en alhoewel dat de grote lijnen van het komende jaar vastlagen, bleven er maar dingen die geregeld moesten worden. (zelfs nu staat nog niet alles 100% op punt)


Deze maandag, de 22e november, drong eindelijk tot me door dat alles super dichtbij kwam. Het werk was gedaan, ik had in het weekend afscheid genomen van al mijn vrienden en het enige dat nog overbleef was mijn zak maken. Nu zit ik hier mijn eerste blog-entry te schrijven. Vanavond neem ik nog afscheid van mijn familie, en morgen begint dan eindelijk het grote avontuur. Ik begin eraan met grote verwachtingen, plannen en dromen. Hopelijk kan ik de meeste realiseren en laten uitkomen. Maar samen met zo'n goeie vriendin als Saraï gaat dat zeker lukken! ;)


Ik ga zeker iedereen heel hard missen, vooral tijdens carnaval. Maak er een mooi feest van! (Ik heb al met mense afgesproke dat ze hun webcam gingen meenemen, dat ik er toch een beetje bij kan zijn!)


Tot volgend jaar iedereen!


Pieter


PS: ik beloof dat mijn volgende blog-entry korter zal zijn en foto's zal bevatten :)

Reacties

Reacties

Bert

We gaan u missen. Carnaval wordt niet hetzelfde zonder u. Maak er daar maar een even groot feest van he.

Nessie

Saraï ik ga u missen!!

Pieter, zorg goed voor haar!!!

x

Charlotte

Nog vlug een laatste aanmoediging! Meid, maak er echt iets ongelofelijks van! Je gaat dat ontzettend goed doen! En inderdaad, zoals Nessie zegt, we willen ze graag heelhuids terug! :-)

Elien

En ze zijn... ver-... trokken! Jiiiiiiiiihaaaaaaa! Als jullie heelhuids daar geraken, ben ik gerustgesteld, de rest komt wel op z'n pootjes. Het wordt de maaaax! Wij staan steeds paraat bij eventuele heimwee..
Pieter, draag maar héél hard zorg voor ons Saraï want zoals je ziet, krijg je anders een hoopje furieuze meiden op je dak :)
muchos besos!

Kristel

Veel plezier daar Pieter en geniet vooral van dit ongetwijfeld onvergetelijk avontuur!

Papa

Ik wens jullie veel geluk ginder ver weg.

Fien en Thomas

Goooooooooo Girl!!!! (en boy) Hopelijk zijn jullie goed aangekomen in jullie stulpje? Ipv een webcam nemen wij steeds een foto van jou mee en plaatsen het op een stoeltje, net alsof je mee bent! Je bent echter wel zeer zwijgzaam de laatste tijd... :-) Dit zal
ongetwijfeld een onvergetelijke reis worden!!!!!
Tot lees, mails of foto's!

Saraí

Super om jullie reacties te lezen¡ Zoals jullie kunnen zien, werkt het gewoon uitroepteken niet, dan maar het Spaanse.
We zijn goed aangekomen, hier in Cusco¡ Het is een zeer grote stad - 15 kilometer lang- die volledig omringd is door bergen. Het doet mij niet onmiddellijk aan Cuba of Mexico denken, het is iets anders.
Geen paniek, meiden, den Pieter zorgt heel goed voor mij. Zoals je in het eerste verslagje van Cusco zal lezen, mis ik mijn kleerkast. Vandaag toonde Pieter mij dan ook elke kleerwinkel¡ Een schatteke ze¡

Dikke, dikke zoen¡

Katrijn

Lieve schatten!

Ben zo ongelooflijk fier op jullie!
Geniet van elke prikkel, van elk nieuw contact, van elke andere gewoonte, van de kindjes, de taal, de zon, van elkaar! Live your life! Yeahah!
Hier is het intussen beginnen sneeuwen... dus lach maar in 't vuistje! :-)


Tot binnen 61 dagen in Managua x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!